Blanco espera que el conveni del tramvia se signi "en breu" i reitera davant Sampol la necessitat de corregir el “dèficit històric de Balearsâ€
El ministre de Foment respon en el Senat una pregunta del senador del PSM-EN sobre el finançament del tramvia de Palma
El ministre de Foment, José Blanco, ha confirmat que en un termini "breu" de temps es pugui rubricar el conveni per al desenvolupament del tramvia de la badia de Palma i s’ha mostrat optimista en què es pugui acordar satisfactòriament la participació de l'Estat, tant en el finançament com en la col•laboració tècnica en la infraestructura, tot i que no ha donat cap percentatge concret relatiu a la inversió estatal destinada a aquest projecte.
Aixà ho explicat al Senat en resposta a la pregunta formulada pel senador del PSM-EN, Pere Sampol, qui li ha sol•licitat informació sobre si hi havia alguna dificultat perquè el projecte sigui finançat Ãntegrament per l’Estat, amb cà rrec als fons procedents de l'aplicació de la disposició transitòria novena de l'Estatut.
El ministre ha assegurat, a més, que l'Executiu espanyol "comparteix" la percepció de la "insuficient" finançament autonòmic que rep la comunitat amb l'actual sistema, per la qual cosa ha assenyalat que, a més de les actuacions estatutà ries previstes, té la voluntat d'escometre "un model que corregeixi el dèficit històric de les Balears".
Blanco ha indicat en la seva intervenció parlamentà ria que la "concertació" del Govern i l'Executiu estatal es va acordar una previsió d'inversió a executar fins al 2014 per un import no inferior als 2.700 milions d'euros, el que desprèn un cà lcul de 400 milions anuals.
En aquest sentit, Blanco ha assenyalat que existeix un crèdit en els dos últims anys que preveu en els pressupostos per destinar 200 milions d'euros dedicats a subscriure nous convenis en matèria d'inversió, afegint que una de les prioritats al respecte que ha marcat el Govern és la realització del tren lleuger de badia de Palma.
Per la seva banda, Sampol ha assenyalat que Balears se situa 21 punts per sota de la mitjana d'inversió estatal i li ha sol•licitat que el Govern de l’Estat actuï per tancar aquest acord, amb la finalitat que el Govern de les Illes Balears pugui executar ja obres en un territori que necessita de "inversió pública", atès que, malgrat les quantitats de l'acord estatutari, les Illes "segueixen sent la comunitat amb menys inversió total per cà pita".
"Penseu que els ciutadans de Balears contribuïm en gran part a finançar projectes estratègics per a l'Estat, com el Tren d'Alta Velocitat, rodalies, transport de mercaderies, autopistes. Contribuïm a finançar els aeroports de l'Estat i necessitem un petit tren, que per a nosaltres és molt gran", li ha traslladat Sampol al ministre.
|